mutiara yang kata : hidup tak lama...

Tuesday, November 16, 2010 | |

assalamualaikum dan salam sejahtera,


diri masih bersedih kerana baru kehilangan guru yang amat baik,masa kami dapat tawaran kos chemical engineering di usm ni, beliau la guru pertama yang kami tanyakan pendapat, sangat terkejut dengan kehilangan dia...orang cakap, cikgu nak melintas jalan dengan anak dia, lepastu ada mat rempit yang bawak moto laju tak hingat langgar cikgu dan anak dia, anak dia masuk ICU, cikgu tak dapat diselamatkan...takziah kepada keluarga pn.zaura...

lepastu dapat berita lagi satu pulak, jiran keluarga angkat kami di pahang meninggal, itu pon terkejut jugak...dia kecik lagi kowt...masih sekolah...dia sangat rapat dengan keluarga angkat kami, masa kami tingal dengan depa di pahang, tiap tiap hari dia ada dekat rumah tu, main skali dengan adik adik kami, dah macam keluarga sendiri...dia pergi dengan tiba tiba..mesti adik adik kami sedih di sana..umi cakap, umi sedih sangat, sebab malam tu dia talifon umi, mintak umi masakkan nasi lemak, dia nak makan nasi lemak yang umi masak, lepastu, pagi esoknya dia dimasukkan dalam ICU, lepastu dia meninggal..sangat cepat benda ni berlaku... takziah kepada keluarga cik..

kami sampai di rumah petang tadi, balik untuk raya haji, sampai dalam pukul dua lebih, lepastu mama ajak p beli barang nk masak nasi himpit dan kuah kacang, dalam kereta, mama cerita yang abang kepada kawan adik kami meninggal, sama hari dengan hari cikgu zaura meninggal, innalillah...baru berusia dalam lingkungan 20-an...dia kemalangan jalan raya...

tak kira usia, tua keh, muda keh, walau apa pun sebabnya, masa itu akan tiba jua...so sementara masih bernyawa, beringat ingat lah kita...

al- fatihah.....


0 0 org berkata kata:

ALL RIGHTS RESERVED. COPYRIGHT © 2009-2016 BY NURHAZWANI PHOTOGRAPHY. Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers

Blog Archive