photoshop for dummies | fake tears

Tuesday, June 7, 2011 | |

hai semua!
kami nk syer sedikit tutorial rini,
namanya adalah 'AIR MATA PALSU'

hah, kalau org dlm industri perfileman, nk nanges x kuar air mata, buleh la bubuh eye mo, kalau dekat gambaq, takan la nk titik eye mo jugak, rosak la..hahahha.. maka disini ada satu solution , kita tambahkan ja air mata palsu kat gambaq tuh..

cth nya mcm gambaq di bawah ni:



kalau takmau buat air mata, nk buat ala ala air yg titis titis kat tepi gelas ni pon boleh, sama ja caranya..









ps:student USM dah dapat result sem dua semalam =)


more photoshop tutorial here

7 0 org berkata kata:

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

lah, baru aku tahu... air mata FAKE ni pakai photoshop.. : DALAM MIHRAB CINTA, TAK SEINDAH AAC? BETUL KE?

cahayamata2803 said...

fushoooo....ainur xreti la PS ni...='(

Wani said...

@orang perlis: haha..pakai eye mo pon boleh..=D


@cahayamata: boleh kalau blaja sikit2, mula2 memang agak susah, dah lama2 senang ja jadinya.. =)

iPai said...

wah2 ... hebat laa wani .. dah buat tutorial video ..

cam ne wani buat rakam skrin tuh ek .. tak tau r ..

Wani said...

@ipai: rakam guna desktop recorder..donlod kt tenet je.. =)

iPai said...

owh ye ke ? thanx ..

Myra Arshad (: said...

whoa. kelas kak wani, siap buat tutorial. well done :)

ALL RIGHTS RESERVED. COPYRIGHT © 2009-2016 BY NURHAZWANI PHOTOGRAPHY. Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers