Gambar Belalang | Grasshopper

Monday, January 23, 2012 | |

di suatu tengah hari *mcm pertandingan bercerita pulak* kami merehatkan diri seketika dari penat menghadap leptop dengan baring baring sambil melihat pergerakan awan yg unik lagi indah melalui tingkap bilik tidur, rasa tenang sangat, so tangan pon tergerak untuk mengambil kamira, *kelik* satu gambar telah terambil dengan sendirinya 




tiba tiba!! jeng jeng jeng....

seekor belalang datang untuk menjalankan aktiviti mesyuarat tingkap, maka kami pon tidak melepaskan peluang untuk join sekaki sambil melihat keunikan ciptaan Allah ini.


belalang boleh melekat dengan kukuh pada permukaan kaca di kedudukan vertikal.



pandangan sisi belalang



 terdapat bulu bulu kecik di serata badan belalang


 di kaki belalang ada duri



 ini tapak kaki belalang, di bahagian tengah tu lah yg membantu belalang untuk kekal melekat walau di permukaan yg lincin


 ada lubang kecil di tengah badan belalang


itu saja belalang


bye belalang =)

6 0 org berkata kata:

adrenalina said...

wow...ni mcm buat kajian sains ttg belalang jer hehehe... aper pun gambar2 yg menarik tentang belalang...leh lah saya buat bahan utk pengajaran dlm subjek biologi nanti...heheh =)

sweet pearl said...

@adrenalina
haha, boleh2, sila la buat kajian dengan lebih mendalam ttg belalang, boleh ajar kat kelas =)

Anak Pak Muin said...

nice pic

sweet pearl said...

@Anak Pak Muin
thanks ^_^

fiuzzhafiz said...

adakah ini lens macro? sungguh sharp.hehe

sweet pearl said...

@fiuzzhafiz, takdelah, kit lense je.. kit lense kalau betul cara penggunaannya boleh dapat gambar sharp dan cantik juga =)

ALL RIGHTS RESERVED. COPYRIGHT © 2009-2016 BY NURHAZWANI PHOTOGRAPHY. Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers